سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 94/7/4 | 11:20 عصر | نویسنده : عماد مرزبان

به گفته دکتر صابری نیا، طرح ایجاد موتور آمبولانس در 11 کلانشهر در دستور کار قرار گرفته و این طرح به صورت آزمایشی در تهران و 10 نقطه آن اجرا شده است که با اجرای آن مدت زمان حضور در صحنه حادثه نصف و به 8 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تکنسین‌ها با این دستگاه خود را سریع به محل حادثه می‌رسانند درمان سرپایی انجام و یا بیمار را برای انتقال تا زمان رسیدن آمبولانس آماده می‌کنند.

دکتر صابری نیا ضمن اشاره به برنامه خرید خدمت از آمبولانس‌های خصوصی، گفت: در قم، تهران و البرز باید خدمات آمبولانس هوایی را افزایش دهیم و اگر هلال‌احمر بتواند بالگردهاییخریداری کند از آنها خرید خدمت می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بالگردها، امکان پرواز در شب را ندارند، گفت: هم اکنون 18 پایگاه اورژانس هوایی در کشور داریم که تا پایان سال به 21 می‌رسد و این در حالی است که 44 نقطه را باید مجهز کنیم.

به گفته وی، خدمات اورژانس هوایی رایگان است و تعرفه‌ها برای خرید خدمت بخش خصوصی آماده شده است.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی با اشاره به این که تا کنون روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 50 هزار نفر تحت پوشش اورژانس قرار نداشته‌اند، افزود: با احداث 50 پایگاه تا پایان سال پوشش روستاها و مناطق عشایری و شهرهای زیر 50 هزار نفر آغاز می‌شود




  • قالب بلاگفا
  • قالب وبلاگ
  • ضایعات