سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 94/7/5 | 9:39 عصر | نویسنده : عماد مرزبان

بارها دیده و شنیده‌ایم که پرسنل اورژانس 115 در حین انجام ماموریت، خود دچار سانحه شده و چه بسا در راه نجات جان دیگری، جان خود را از دست داده‌اند. با وجود تمام مخاطراتی که تکنسین‌های اورژانس 115 را حین انجام ماموریت تهدید می‌کند، اما اورژانس پیش بیمارستانی هنوز جزو مشاغل سخت و پرمخاطره محسوب نشده و پرسنل آن نیز از پوشش بیمه‌ای مربوطه برخوردار نیستند و گویا برای آنکه اورژانس 115 نیز هم ردیف دیگر سازمان‌های امدادی نظیر امداد و نجات هلال احمر و آتش نشانی قرار گیرد، باید حکم حقوقی کارکنانش اصلاح شود؛ اصلاح حکمی که علیرغم تمام پیگیری‌ها هنوز به جایی نرسیده است.
متاسفانه طی سال‌های گذشته 24 تکنسین اورژانس 115 کشور در حین انجام مأموریت به علل مختلف از جمله تصادف، برق گرفتگی ، سقوط بالگرد امدادی و ...جان خود را از دست داده‌اند.
با توجه به مخاطراتی که تکنسین‌های اورژانس 115 را در حین انجام ماموریت تهدید می‌کند، قاعدتا باید جزو مشاغل سخت و پرمخاطره محسوب شوند، اما متاسفانه این مبحث هنوز برای تکنسین‌های اورژانس اعمال نشده است.
پرسنل اورژانس نیز باید از پوشش بیمه‌ای مربوطه برخوردار شوند. به این منظور باید حکم حقوقی پرسنل اورژانس 115 اصلاح شود.
برخورد سلیقه‌ای دانشگاه‌ها در اجرای قانون "ارتقای بهره‌وری" برای اورژانس 115

قانون ارتقاء بهره وری مشمول تکنسین‌های اورژانس 115 نیز می‌شود. اما متاسفانه هنوز راهکار اجرایی آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی دیده نشده است و به صورت سلیقه‌ای با این موضوع برخورد می‌شود.
بحث بعدی که در این حوزه مدنظر است، موضوع کارانه حوزه اور‍انس 115 هست که هیچ حق وحقوقی ندارند وچون خدمات رایگان به مردم ارائه میدهند از همه چیز محرومند
موضوع دیگر فرسودگی شغلی هست که تمام این نیروها به صورت 24 ساعته وتحت سخت ترین شرایط جوی ومنطقه ای هر منطقه خدمت میکنن




  • قالب بلاگفا
  • قالب وبلاگ
  • ضایعات